گاها خرید نیاز به زمان زیادی دارد و به همین دلیل ممکن است خسته کننده باشد. بدتر از این ‌زمانی است که محصول مورد نظر شما در بازار کم یاب باشد و یا شما نتوانید کالای مورد نظرتان را بیابید و ناچار باشید برای یافتن آن از این فروشگاه به آن فروشگاه سرگردان شوید.

امروزه دیگر کمتر کسی را می‌توان یافت که با فضای اینترنت بیگانه باشد و با فروشگاه‌های مجازی ناآشنا. در سال های اخیر بیشتر کاسبان از اینترنت برای انجام تجارتشان استفاده می‌کنند.

مهم ترین ماموریت‌های ما عبارت است از: آگاه کردن مشتریان قبل از خرید و مشاوره کامل از جنس سنگ و… ، ارائه با کیفیت ترین سنگها، رقابتی ترین قیمت‌ها و تحقق رضایتمندی مشتریان.

تاریخچه کوتاهی از سنگ قبر در ایران و جهان

در ایران سنگ گور را به فرم خوابیده بر روی گور می گذارند اما در کشورهای فرنگی و همچنین ایران در گذشته ای نزدیک ، سنگ گور به فرم ایستاده بالای گور جای دارد. در گذشته معمولا از سنگی کوچک و بدون کنده کاری بر بالای قبر برای مشخص ساختن تنها محل دفن استفاده می شد.

اما به مرور بر روی سنگ قبر نام و نام خانوادگی فرد فوت شده نیز حک می گردید. در حال حاضر بر روی سنگ قبر اطلاعات، نوشته و عکس های مختلفی حک می شود. این امر باعث شده تا به مرور ابعاد سنگ قبر بزرگتر شود.

تاریخچه کوتاهی از سنگ قبر در ایران و جهان

سنگ گور معمولا دارای اطلاعات زیر است

نوشته‌های سنگ قبر معمولاً ۳ بخش دارد که آنها را سرلوحه،  متن و حواشی می‌نامند. سرلوحه حاوی عبارات دعایی، آیات قرآنی، اسماء و صفات الٰهی، و یا اظهار تأسف از وقوع فاجعه است. متن عربی یا فارسی کتیبه مشتمل بر اطلاعات علمی و ادبی مربوط به میت، و گاه همراه با اشعار فارسی و عربی است؛ اگر مطالب متن مفصل باشند، دنبالۀ آنها را در حاشیه، قرار می‌دهند .

  1. نام و نام خانوادگی
  2. تاریخ زاد روز
  3. تاریخ درگذشت
  4. سروده یا گفتاری پرمعنا درباره فرد درگذشته
  5. نماد و نشانه های تصویری بر مبنای مواردی چون: آیین، ملیت، شغل، علاقه مندی، اماکن متبرکه و تصاویر مناظر، عکس متوفی  .
  6. آیه ای از قرآن در سنگ قبرهای اسلامی

اطلاعات روی سنگ قبر

در ایران عمدتا از سنگ ها زیر به عنوان سنگ قبر استفاده می شود

  • سنگ مرمر عمدتا در رنگهای سفید، سبز، خاکستری و قرمز
  • سنگ های گرانیک ایرانی و برزیلی و سنگ شبق

سنگ قبر

شب اول قبر

شب اول قبر از زمانی که میت را در خاک قرار می دهند، آغاز می شود. بسیاری از انسان ها و به خصوص مسلمانان به زندگی پس از مرگ اعتقاد دارند و باور دارند که با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل خواهند شد و در جهان دیگر به اعمال انسان ها رسیدگی می شود. در جهان دیگر بر اساس اعمال و رفتارهای انسان برای وی جایگاهی تعیین خواهد شد. افرادی با ایمان قوی و اعمال نیک به بهشت رفته و در صورت کافر بودن و داشتن اعمال بد در کارنامه خود راهی جهنم می شوند.

بنابراین، باید در همین دنیا مراقب اعمال خود باشیم. هر انسانی به مرگ و پایان زندگی خود فکر می کند. از آنجایی که انسان ها هیچ تصوری از مرگ و پس از آن ندارند، هنگامی که با کلمه شب اول قبر مواجه می شوند، دچار ترس و وحشت می شوند. در خصوص این شب سوالات و شبهات زیادی وجود دارد.

اعمال شب اول قبر

چه کنیم شب اول قبر راحت باشیم

کارشناس علوم دینی حجت السلام سید محسن ذوالفقاری در این خصوص می فرمایند: «کم شدن فشار قبر به اعمال و رفتار انسان در این دنیا باز می گردد. خواندن نماز، سوره قلم و سوره نساء و… می تواند از فشار و سختی شب اول قبر کم کند. در روایاتی نیز بیان شده که رعایت طهارت و پاکی می تواند از فشار شب اول قبر کم کند .

البته اعمال بازماندگان نیز می تواند به این مساله کمک کرده و اطرافیان می توانند با اقامه نماز لیله الدفن به کم شدن فشار قبر کمک کنند. پیامبر (ص) نیز توصیه می کنند که برای کاهش فشار شب اول قبر به نیت مرده، صدقه بدهید. پیامبر (ص) می فرمایند: هفتاد هزار فرشته آن صدقه را به قبر او حمل می کنند و بر دست هر کدام از فرشتگان طبقی است که به قبر او حمل می کنند و می گویند: سلام بر تو، این هدیه ای از سوی فلانی به توست. سپس قبرش نورانی می شود.

دعا واعمال مناسب کمک به شب اول قبر اموات عبارت است از:

  1. خواندن نماز وحشت:  مستحب است در شب اول قبر، دو رکعت نماز وحشت برای میت بخوانند. در دو رکعت اول  حمد و آیه‌الکرسی و در رکعت دوم بعد از حمد، ده مرتبه  قدر خوانده شود. سپس در پایان نماز و بعد از سلام بگویند: «اللهم صل علی محمد و آل محمد و ابعث ثوابها الی قبر ذلک المیت فلان بن فلان» و نام میت را ذکر کنند تا نماز به عزیز از دست رفته برسد. نماز وحشت مانند هدیه‌ای است که به فردی که از دنیا رفته است، داده می‌شود. این نماز را هر موقع از شب می توان خواند اما بهتر است پس از نماز عشا خوانده شود. اگر دفن میت به هر دلیلی به تعویق بیافتد، باید نماز شب اول قبر را تا شب اول دفن به تاخیر انداخت.
  2. خواندن آیاتی از قرآن: یاد کردن درگذشتگان نیکو است و خواندن آیات یس، الرحمن، توحید، صافات و… به منظور آرامش یافتن میت، توصیه می‌شود. با خواندن این آیات برای میت طلب مغفرت کنید.
  3. خواندن آیات تبارک (الملک): از امام صادق (ع) نقل شده است که آیات تبارک (الملک) را بالای سر مزار میت بخوانند تا عذاب قبر از او برداشته شود. این سوره ناجی فرد در شب اول قبر است.
  4. صدقه دادن: پیامبر (ص) توصیه می‌کنند که هر گاه به نیت میت صدقه بدهید، هفتاد هزار فرشته آن صدقه را به قبر او حمل می‌کنند و بر دست هر کدام از فرشتگان طبقی است که به قبر او حمل می‌کنند و می گویند: سلام بر تو، این هدیه ای از سوی فلانی به توست. سپس قبرش نورانی می‌شو.
  5. دعا کردن: برای میت دعا کنید. بهتر است در پایان نماز یا خواندن آیات قرآن او را یاد کنید و برای او طلب مغفرت کنید.
  6. به جا اوردن نماز قضا شده: نمازهای قضا شده‌ی میت را برایش به جا بیاورید و اگر نماز قضا نداشت، دو رکعت نماز با نیت هدیه به مزارش بخوانید.
  7. زیارت بروید: اگر ساکن شهرهای مذهبی هستید، به نیابت از میت، به زیارت بروید یا از اقوام ساکن شهرهای مذهبی بخواهید این کار را انجام بدهند.
  8. خواندن زیارت عاشورا: پیش از غروب آفتاب، زیارت عاشورا بخوانید و ثوابش را نثار روح متوفی کنید.
  9. خواندن آیات قدر: بالای سر مزار میت، ۷ مرتبه قدر بخوانید.

اگر نمی دانید از کجا یک سنگ قبر سفارش دهید، کارشناسان ما در خدمت شما هستند. ما مشغول تولید چنین محصولاتی هستیم. شما می توانید سنگ قبر را با جذاب ترین قیمت از ما خریداری کنید. ساخت سنگ قبر زمان زیادی نمی برد، ما هم چنین سفارشات فوری را در یک روز انجام می دهیم! برای خرید یک سنگ قبر یک درخواست برای ما بگذارید یا از طریق تلفن یا سایر برنامه های ارتباطی با یکی از متخصصان ما تماس بگیرید. از سرتاسر کشور میتوانید ثبت سفارش کنید و در کمترین زمان به دست شما برسد .   پیشنهاد ما به شما خرید سنگ قبر با قیمت پایین است.


* *    سنگ مزار فرهاد    * *