سنگ ایران به زیبایی و دوام مشهور است. کانی و معادن سنگ های قیمتی به وفور در ایران وجود دارد. امروزه به دلیل حمل و نقل سریع و آنلاین شدن خرید از تمامی نقاط جهان میتوان سنگ قبر را سفارش داد. در این مقاله میخواهم کارخانه ای را به شما معرفی کنم که دلایل مطرح شدن سنگ قبر ایرانی را متوجه شوید.

حال به چند دلیل که باید سنگ قبر را از ایران سفارش داد و چرا سنگ قبر ایرانی در رتبه برتر جهانی است می پردازیم.

جایگاه ایران در تولید سنگ های مزار

 

امروزه معادن بسیار زیادی در ایران وجود دارد که در حوزه استخراج سنگ‌های تزیینی ساختمان مشغول به کار هستند. معادن سنگ ایران در مقایسه با رقیب خود هند که تنها سنگ گرانیت و یا ایتالیا که سنگ مرمریت در آن یافت می‌شود، بسیار متنوع بوده و در آن انواع سنگ‌های ساختمانی را می‌توان استخراج کرد. همین تنوع در معادن و گونه‌های سنگ باعث شهرت ایران به بهشت معادن سنگ ساختمانی شده است.

گورستان، نشان دهنده دیدگاه مردم نسبت به مرگ است. به ویژه در دوره اســــلامی که گورســــتان اهمیت خاصــــی پیدا کرد. شیوه های مختلف ساخت مقابر، از نظر ســــاختاری تحت تاثیر عوامل مختلف فرهنگــــی و مادی ، راهی همگام با آیینها و باورهای جامعه پیموده اســــت.

گورستان

 

دوام و ماندگاری سنگ قبر

بدون شک یکی از مهم ‌ترین نکات در هنگام خرید این کالا محسوب می ‌شود. اکثر آرامستان ‌های کشور ما بدون حفاظ هستند از این رو سنگ ‌های خریداری شده باید دوام بالایی در برابر عوامل طبیعی مانند باد، باران و نور خوشید داشته باشند. در غیر این صورت بعد از گذشت چند سال سنگ کیفیت خود را از دست می ‌دهد یا به طور کامل تخریب می‌ شود.

سنگ‌ های مرمر، گرانیت، تراورتن و کوارتزیت در مقایسه با سایر سنگ ‌ها از مقاومت بسیار بالاتری برخوردار هستند و گزینه ‌ای مطلوب برای مزار عزیزان درگذشته محسوب می‌ شوند. به طور کلی سنگ ‌های مشکی در مقایسه با سنگ‌ های سفید جنس بهتر و مقاومت بالاتری دارند.

سنگ ‌های نانو از ترکیب سنگ ‌های طبیعی معدن با مواد افزودنی مانند سیمان سفید ساخته می ‌شوند. این سنگ ‌ها جز سفیدترین سنگ‌ های موجود در بازار شناخته می‌ شوند و از قیمت مناسبی برخوردار هستند.

سنگ نانو

کیفیت سنگ های مزار ایرانی و جایگاه ویژه آن ها

سنگ گرانیت مشکی

نوع دیگر سنگ گرانیت مشکی به سیمین اصفهان معروف است این سنگ به رنگ مشکی بوده و دارای دانه های سفید رنگ داخل آن می‌باشد و استحکام خوبی در برابر گرما و سرما و شرایط بد و سخت آب و هوایی دارد.

سنگ گرانیت مشکی

 

سنگ نطنز اصفهان

ونوع دیگر سنگ گرانیت به نطنز اصفهان معروف است که این نوع گرانیت از شفافیت کمتری برخوردار است و دارای رگه ها و دانه های سفید رنگ در سنگ دارد.

سنگ نطنز اصفهان

سنگ پیرانشهر

دیگر سنگی که کاربرد زیاد دارد سنگی از نوع مرمر است که به سنگ پیرانشهر هم معروف است و رنگ آن سبز است که معمولا نوع رنگ آن در کیفیت و قیمت آن تاثیر گذار است و دارای مقاومت بسیار بالایی می‌باشد.

سنگ پیرانشهر

رقابت در تولید سنگ قبر

در گذشته تنوع سنگ قبر در بازار بسیار محدود بود و این بازار یک بازار انحصاری محسوب می‌ شد. اما امروزه به لطف شبکه ‌های مجازی و با پیشرفت تکنولوژی سفارش سنگ قبر بسیار راحت‌تر از گذشته شده است. فروشندگان آنلاین در زمینه فروش سنگ قبر توانسته ‌اند از فروشندگان سنتی پیشی بگیرند. این فروشندگان با به نمایش گذاشتن نمونه ‌ها هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری انتخاب سنگ قبر را برای مشتریان بسیار راحت کرده‌ اند.

سنگ قبر در کشور های اسلامی کاربر زیادی دارد به دلیل اعتقادات خود استفاده از سنگ قبر ضروری است. وفتی نیاز یک کشور زیاد باشد تولید هم افزایش میابد. جایگاه ایران در تولید و استفاده از سنگ قبر بسیار خوب است به همین دلیل رقابت تنگاتنگی میان تولید کنندگان وجود دارد. از انجایی که سنگ قبر فرهاد با فروش حضوری و انلاین در هر نقطه از جهان توانسته است به نیاز هر قشر و عقیده از مردم پاسخ دهد. با سابقه طولانی و تجربه زیاد با بهترین کیفیت سنگ و به روز ترین طراحی ها نمای زیبایی به قبر می دهد.


* *    سنگ مزار فرهاد    * *