همه چیز درباره گل‌ آرایی سنگ قبر با گل

هنگامی که به دیدار عزیز از دست رفته خود می‌ روید بردن چیزی که بتوانید آن را بر روی سنگ قبر قرار دهید برای شما بسیار با ارزش و پر معنی است. یکی از بهترین و زیباترین چیزهایی که می‌توانید همراه خود ببرید گل است.

با این حال سوالات زیادی در مورد گل‌ آرایی سنگ قبر با گل وجود دارد. این‌که چه گل‌ هایی بهتر هستند؟ محل صحیح برای قرار دادن گل که مانع از پژمردگی و از دست رفتن آن شود کجاست؟ گل‌هایی که برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرند بهتر است رنگ‌های شاد و روشن داشته باشند یا سنتی و ظریف باشند؟

جدا از این‌ها انتخاب تاج گل، دسته گل، اسپری و… برای گل‌آرایی نیز می‌تواند ذهن شما را به خود مشغول سازد.

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در خصوص گل‌ آرایی سنگ قبر و بهترین انواع آن در اختیار شما قرار دهیم تا انتخابی ایده‌آل داشته باشید. اما فراموش نکنید که در نهایت هیچ درست و غلطی وجود ندارد و آنچه که باعث آرامش قلبی شما شود صحیح‌ترین انتخاب است.

لزوم گل‌ آرایی سنگ قبر با گل

گل‌آرایی سنگ قبر یکی از بهترین و پرمعناترین راه‌ها برای ادای احترام به کسانی است که از میان ما رفته‌اند. تمامی گل‌ها پیام و زبان مخصوص به خود را دارند، بنابراین هر گلی که برای گل‌آرایی انتخاب می‌کنید می‌توانید احساسات درونی شما را نسبت به عزیزانتان نشان دهد.

مردم معمولا به هنگام تشییع جنازه، مراسم روز چهلم، سالگرد و مناسبات خاص به سراغ گل‌آرایی سنگ قبر می‌روند.

توجه به قوانین گورستان درمورد گل‌آرایی و فصلی که قصد انجام آن را دارید، شما را در انجام انتخابی درست یاری خواهد کرد.

بهترین انواع گل برای ‌گل‌ آرایی سنگ قبر در بهار و تابستان

در فصل بهار و تابستان طوفان و باران رایج است که می‌تواند به گل‌آرایی سنگ قبر آسیب برساند. در نتیجه باید گل‌های مقاومی را انتخاب کنید که بتوانند گرما را تحمل کنند. در ادامه به تعدادی از بهترین گل برای گل‌آرایی در بهار و تابستان اشاره می‌کنیم.

  • گل‌های آفتابگردان: گل‌های آفتابگردان نمادی از آفتاب بوده و در فصل تابستان رشد می‌کنند. این گل‌های مقاوم با رنگ زیبایی که دارند می‌توانند نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب نمایند.
  • گل میخک: گل میخک نماد عشق و گرما است. این گل زیبا می‌تواند گزینه مناسبی برای گل‌آرایی سنگ قبر والدین، همسر، فرزند و تمامی کسانی باشد که به آن‌ها نزدیک بوده‌اید.
  • گیاه اسطوخودوس: گیاه اسطوخودوس با بوی دلپذیری که دارد می‌تواند باعث معطر شدن و آرامشبخش شدن فضای مراسم خاکسپاری عزیزانتان شود.
  • گل همیشه بهار: گل‌های همیشه بهار به رنگ نارنجی و زرد بوده می‌توانند یک افزودنی عالی برای تاج گلی باشند که قصد دارید روی قبر قرار دهید. این گل‌ها در حضور نور خورشید به خوبی رشد می‌کنند و زیبایی خاصی به گل‌آرایی می‌بخشند.
  • گل دیزی: گل‌های دیزی هر سال به نشانه تولد دوباره شکوفا می‌شوند. این گل‌ها با گلبرگ‌های سفید خود نمادی از پاکی و بی‌گناهی هستند.
  • گل بومادران: این گل بسیار زیبا و شیک ظرافت خاصی به گل‌آرایی شما می‌بخشد. این گل‌ها با رشد و شکوفایی مداوم خود به مدت روزها و هفته‌ها طراوت و روشنی را برای فضای اطراف قبر عزیزانتان به ارمغان می‌آورد.

بهترین انواع گل برای گل‌ آرایی سنگ قبر در پاییز و زمستان

گل‌هایی که در فصل سرد انتخاب می‌کنید باید در برابر سرمای شدید برای مدت‌ها سفت و سفت باقی بمانند و طراوت خود را حفظ کنند. در ادامه تعدادی از گل‌های مناسب برای گل‌آرایی در فصل سرد آورده شده‌است.

  • گل رز: گل رز نخستین انتخاب برای گل‌آرایی سنگ قبر در روز تدفین و خاکسپاری است. به عبارتی این گل نمادی از عزاداری است.
  • نرگس: گل زیبای نرگس در ماه‌های آخر زمستان شکوفا می‌شود. گل نرگس مقاومت خوبی در برابر سرمای زمستان دارد و رنگ زرد آن نمادی از دوستی است.
  • بابونه: گل آرایی سنگ قبر با بابونه باعث ایجاد یک فضای آرامشبخش در طول مراسم خاکسپاری یا هر زمان دیگری می‌شود که به دیدار عزیز از دست رفته خود می‌روید.
  • گل نیلوفر: گل نیلوفر یادآور معصومیت و پاکی است. در برخی از افسانه‌ها گل نیلوفر را نمادی از تولد دوباره می‌دانند. این گل زیبا و پرمعنی نیز انتخاب خوبی برای گل‌آرایی در فصل سرد خواهد بود.
  • رزماری: گل رزماری نمادی از یادآوری است. گل‌آرایی با رزماری می‌تواند تمام خاطرات شخصی که از دست داده‌اید را زنده کند.

انواع مختلف گل‌ آرایی سنگ قبر با گل

گل‌آرایی سنگ قبر آنقدرها که به نظر می‌رسد کار آسانی نیست و تنها به انتخاب گل مناسب محدود نمی‌شود. شما باید از قوانین محلی و آرامگاه مطلع باشید. برخی از گورستان‌ها حساسیت خاصی درباره گل‌آرایی و قرار دادن اشیا اضافی بر روی سنگ قبر دارند. زیرا این کار ممکن است باعث ایجاد اختلال در روند کاری خدمه آنجا شود.

همچنین نوع گل‌آرایی انتخابی شما باید به گونه‌ای باشد که به آسانی از بین نرفته و از روی قبر به زمین نیافتد.

در ادامه چندین راهکار در مورد گل‌آرایی سنگ قبر آورده شده‌است:

  • تاج گل: استفاده از تاج گل یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای گل‌آرایی محکم و بادوام است. میزان دوام تاج گل به مراتب بیشتر از دسته گل است.
  • لنگر گل: استفاده از لنگر گل برای اضافه کردن دسته گل، تاج گل و یا هر نماد دیگری به سنگ قبر بسیار رایج است. لنگر گل در عین زیبایی می‌تواند میزان مقاومت گل‌آرایی شما را افزایش دهد. این لنگر مانع از آسیب دیدن گل‌آرایی سنگ قبر به هنگام وزش باد و به زمین افتادن آن می‌شود.
  • گل‌های مصنوعی: استفاده از گل‌های مصنوعی میزان دوام و ماندگاری گل‌آرایی را افزایش داده و در بسیاری از موارد کاربردی‌تر است. گل‌های مصنوعی پژمرده نمی‌شوند و به ندرت آسیب می‌بینند. اما پیش از انتخاب گل‌آرایی به کمک گل‌های مصنوعی از مجاز بودن آن در قبرستان اطمینان حاصل کنید.
  • نگهدارنده گل: به کمک نگهدارنده گل، دسته گل و گل‌آرایی شما به مرور زمان در اطراف قبر پراکنده نمی‌شود و به صورت ثابت در جای خود باقی می‌مانند.

در انتها فراموش نکنید که گل‌آرایی سنگ قبر قرار نیست تا ابد باقی بماند و چرخه طبیعت ادامه دارد. گل‌آرایی یکی از روش‌های نگهداری و حفظ زیبایی ظاهری قبر برای احترام به عزیزانتان است.

سنگ مزار فرهاد ضمن ابراز همدردی آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی انواع سنگ مزار مطابق با قوانین آرامستان‌های مختلف و سلیقه بازماندگان عزیز از دست رفته  است.

سخن پایانی

بالاخره همه می دانیم آخر زندگی هر کسی یا هر موجودی مرگ است. برای دفن انسان های از دنیا رفته در هر شهری آرامستانی هست. گل آرایی قبر نماداحترام  و طلب رحمت نیز تلقی می شود. به همین منظور ما در اینجا به گل آرایی سنگ قبر با گل پرداختیم و درباره این موضوع صحبت کردیم. اما چیز دیگری بنام سنگ مزار یا همان سنگ قبر وجود دارد که بعد از اینکه فرد دار فانی را وداع گفت بازماندگان او برای متوفی، باید سنگ مزاری در نظر گرفته و خریداری کنند. سنگ مزار از سالیان گذسته تا به امروز مورد استفاده همگان قرار گرفته و مردمان از سنگ قبر به نماد یاد آور نام و نشانی شروع حیات و اتمام حیات مردگانشان استفاده می کنند.

پس قبل از خرید بسته به نیاز خود می توان انواع مقالات در مورد سنگ ها را مورد مطالعه قرار داد تا بهترین انتخاب را انجام دهیم.