اطلاعات قبل از خرید سنگ قبر

از سالیان پیش در مکان ها و سرزمین های مختلف دنیا برای مزار مردگان خود به دنیال سنگ قبر بودند. معمولا اکثر آدمها به دنبال سنگ مزار هایی هستند که در قبال فرسایش ، بارندگی ، تخریب فیزیکی و گذر زمان مقاومت بالایی داشته باشند.

نیاز به سنگ هایی با استحکام بالا و مقاومت در برابر شرایط محیطی و فرسایش باعث شد تا سنگ هایی با جنس:

  • گرانیت
  • دیوریت
  • گابرو
  • مرمر
  • کوارتزیت
  • تراولتن(در کشورها و شهر های گرمسیری)
  • پلاک

از میان این سنگ ها، سنگ گرانیت و سنگ مرمر و سنگ کوارتزیت محبوبیت بیشتری داشته و بیشتر مورد توجه مخاطب قرار می گیرند. به همین دلیل اصولاً تنها همین سه نوع سنگ را جزء سنگ های مرسوم برای سنگ قبر به حساب می آورند.

معرفی انواع سنگ قبر

گذاشتن سنگ قبر روی مزار به عنوان یک نشانه و یادبود، باعث تسکین غم بازماندگان می‌شود. برای همین خاطر گذاشتن سنگ قبر مناسب روی خاک برای بسیاری از بازماندگان که ساعاتی را در کنار مزار می‌ گذرانند، اهمیت ویژه‌ ای دارد.

 

سنگ مزار مرمر سفید هرات افغانستان

 

انتخاب نوع سنگ قبر

با توجه به شریط آب و هوایی متفاون مناطق مختلف، نوع سنگی که در ساخت سنگ مزار استفاده می شود متفاوت است.
استحکام بالا و مقاومت در برابر شرایط فرسایشی از جمله رنگ و یا در معرض سرما و گرما قرار داشتن، باعث می‌ شود که سنگ تراشان برای ساخت سنگ قبر به سراغ سنگ‌ های مرغوب و مناسب با شرایط بروند. در میان سنگ‌ ها انواع گرانیت، مرمر و کوراتزیت مخاطبین بیشتری دارند و به همین دلیل برای ساخت انواع سنگ قبر ها انتخاب این سه نوع سنگ مرسوم است؛ البته این روز ها انتخاب سنگ‌ های مصنوعی و به خصوص سنگ برزیلی نیز در صنعت سنگ قبر رایج شده است.

قیمت سنگ مزار

سنگ مزار همانند بسیاری از چیزهای دیگر در تلاطم بازار قرار گرفت و باعث افزایش قیمت سنگ مزار شد. بیشتر سنگ هایی که در سنگ های مزار مورد استفاده قرار میگیرند در صنعت ساختمان به عنوان سنگ نما استفاده می شوند. دلیل این چیس؟ دلیل آن هم نیاز به قرارگیری سنگ در معرض شرایط محیطی در هر دو مورد استفاده است. بنابراین تاثیر در قیمت سنگ های قبر به معنای تغییر در قیمت سنگ های مورد نیاز ساختمانی نیز می باشد.

 

 

در میان انواع گران ترین و ارزان ترین سنگ مزار برای قبر عبارتند است :

بهترین و گرانترین سنگ مزار

همانطور که میدانیم در میان انواع سنگ مزار ها، سنگ‌ های گرانیت، مرمر، پلاک و مرمریت جز سنگ‌هایی با استحکام و مقاومت بالا هستند که قیمت بیشتری دارند. از بین این سنگ‌ها نوع گرانیت و مرمر به دلیل ویژگی‌هایی که دارند، پرکاربردتر هستند. برای مثال با این‌که آب به سنگ‌ های گرانیت نفوذ نمی‌ کند و پس از خیس شدن و پاک کردن لک می‌ شوند اما در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند و یا سنگ‌های مرمر جلاپذیری بالایی دارند. سنگ های گرانیت و مرمر قابلیت تراش خوردگی سخت دارند و ضریب خش خوردگی آنها بالا است و نیز به آسانی به سنگ قابل استفاده دیگری تبدیل نمی شوند و همچنین بسیار پر هزینه هستند.

 در این‌جا به معرفی چند سنگ قبر مقاوم و گران قیمت می‌پردازیم.

  1. سنگ شبق
  2. سنگ رانیت تویسرکان
  3. سننگ سیمین اصفهان
  4. سنگ مرمر سفید
  5. سنگ بریزیلی

 

سنگ مزار مرمر مدل مرمر نباتی

 

1. سنگ شبق: این نوع سنگ گرانیتی از گران‌ قیمت‌ترین انواع سنگ قبر ها است که به دلیل رنگ مشکی خاص و حالت آینه‌ای مخاطبان خاص خود را دارد.

2. سنگ گرانیت تویسرکان: از آنجایی که این سنگ رنگ مشکی یکدست و پر رنگی دارد، در صعنت سنگ قبر بسیار مورد توجه و پر کاربرد است. این نوع گرانیت یکی از محکم‌ ترین سنگ‌ ها به شمار می‌آید که قابلیت تحمل بالایی را برای ابزار کاری، خطاطی و حکاکی چهره دارد.

3. سنگ سیمین اصفهان: این نوع سنگ گرانیتی که دوام و عمر بالایی دارد، یکی از بهترین سنگ‌ های ایرانی محسوب می‌شود و دارای بافت مخملی و دانه‌ های ریز سفید است.

4. سنگ مرمر سفید: این سنگ دارای رگه‌ های رنگی صورتی، سبز یا آبی است و هر چه این رگه‌ ها کمتر باشد، نشانه مقاومت و مرغوبیت آن است. البته با این‌که سنگ‌ های مرمر از جلاپذیری بالایی برخوردار هستند اما در برابر باران‌های اسیدی دوام پایینی دارند.

5. سنگ برزیلی: ویژگی بارز این سنگ مصنوعی، دانه‌ های طلایی روی سطح آن است که جلوه خاصی به این سنگ می‌ دهد. رنگ مشکی و استحکام بالای این سنگ در برابر گرما و سرما جهت چاپ عکس لیزری بسیار مناسب است.

نکته قابل توجهی است که باید در نظر داشته باشید این است که قیمت سنگ قبر متفاوت است .

ارزان ترین سنگ مزار ها با قیمت مناسب

ارزان ترین سنگ مزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کوارتزیت
  2. گابرو
  3. دیوریت

این نوع سنگ‌ ها با کیفیت و دوام نسبتا مناسب مشتریان خود را دارند. قیمت این سنگ قبر ها نیز مانند سنگهای گران و هر سنگ دیگری، متفاوت است .

سخن پایانی

سنگ مزار از سالیان گذسته تا به امروز مورد استفاده همگان قرار گرفته و مردمان از سنگ قبر به نماد یاد آور نام و نشانی شروع حیات و اتمام حیات مردگانشان استفاده می کنند. در این میان انواع سنگ های قبر وجود دارند که می توانید با خواندن این مقاله < ارزان ترین سنگ مزار > و مقالات موجود در این وب سایت اعم از مقاله همه چیر درباره سنگ گرانیت ، مقاله همه چیر درباره سنگ مرمر  و…  از نیاز خود آگاه شوید تا ما برایتان در انتخاب بهترین سنگ ها کمک کنیم.

پس قبل از خرید بسته به نیاز خود می توان انواع مقالات در مورد سنگ ها را مورد مطالعه قرار داد تا بهترین انتخاب را انجام دهیم.


* *    سنگ مزار فرهاد    * *